Thursday 26 June 2014

Menangis kerana bag baju?

Petang tadi sedang aku buat kerja kat ofis, tetiba handphone berbunyi..no rumah mak..alamak..kenapa dengan dafinah (anak kecilku yang baru berumur 9bulan smlm) Hati mula risau..
Bila aku angkat je, kakak sulungku terus bagitau Eiman, anakku yg berumur 6tahun
menangis sebaik pulang dari tadika.. Bila ditanya kenapa? Jawabnya "bag baju eiman
tertinggal kat taska..huwaaa...nanti mommy marah..huwaa lagi..nanti mommy nak cuci
baju eiman..huwaaaa"..lagi syahdu bunyinya..

Adui..demi taknak dia menangis berpanjangan, kakak suruh aku ckp sendiri dgn eiman..
bila dgr suara aku..lg sendulah dia..aku pujuk dan kata tak apa lah, nangis kenapa..bukan mommy marah, lgpun next day kan hari jasmani, kena pakai t-shirt jer pun..
Barulah reda sikit nangisnya..

Selepas perbualan kami tamat, aku terfikir begitu garang ke aku selama ni dgn anak sampaikan bag baju tertinggal pun dia jadi begitu takut dan cuak..atau dia merasa serba salah atas kelupaan dia sendiri..

Bila aku hantar message pada cikgu taskanya utk pastikan bag eiman ada lg di sana dan cerita eiman menangis..cikgunya ketawa kerana lucu dgn gelagat eiman dan dlm masa
yang sama bergurau dan mengatakan "sedap sangat kot makan kek harijadi cikgu tadi
kat taska sampai terlupa bag baju"...Oooo...patutlah..ada keraian kecil kat taska rupenya
Hahaha..Eiman..eiman..itulah dia anak bertuah yang sorang ni..

No comments:

Post a Comment